HAJIME SORAYAMA (2 dalis)

Darbymetis

1990–2010 metai Sorayamos buvo ypač svarbūs. Per šį laikotarpį išleistos šimtai publikacijų žiniasklaidoje ir riboto tiražo knygų, dėl ko jos tapo itin retos. Bet knygomis jis neapsiribojo: atvirukai, plakatai, kalendoriai, lankstinukai, albumai – viskas Sorayamos stiliuje ir vėlgi riboto tiražo. Jo futuristiniai ir „shunga“ stiliaus piešiniai puošė „Penthouse“, „Playboy“ ir kitų žurnalų puslapius. Shunga stilius – (jap. 春画 “Pavasarinis paveiksliukas”) erotinio pobūdžio graviūra, plačiai naudojama Japonijoje, bet kilusi Kinijoje. Dažniausiai piešiama ant medienos paviršiaus. Paveiksliukuose buvo vaizduojami kilmingieji asmenys savo dvaruose. Kartais dalyviai būdavo ne tik žmonės, bet ir gyvūnai ir kitos būtybės. Kai kurie darbai atrodo gana žiauriai, bet tai laikoma menu.

Sorayamos taip pat prisidėjo prie kino ir muzikos projektų: „Brain Dead“ (1992), „Time Cop“ (1994), „Space Trucker“ (1995), „Spawn“ (1997), „Night Watch“ (1997), HBO TV serijoms, „Perversions of Science“ (1997), dalyvavo kai kuriuose „South Park“ filmuko kūrimo epizoduose. Menininkas sukūrė iliustraciją Aerosmith albumui „Just Press Play“ 1999 m. bei prisidėjo prie „Sony Corporation“ projekto „AIBO“. Jo kurtas dizainas būsimam robotui-šuniukui tapo populiarus ne tik Japonijoje, bet ir visame pasaulyje bei pelnė daugybę apdovanojimų ir buvo išrinktas tarp geriausių metų dizaino darbų Japonijoje. Be viso to, robotas-šuniukas tapo Japonijos modernaus meno muziejaus pažiba ir papildė „Smithsonia Institution“, prestižinės meno galerijos, kolekciją. Menininkas nesustoja kurti ir atrasti savęs iš naujo. Jo darbai vis gražėja, ir atrodo ribų tam nėra.