Aerografijos pagrindai

Turbūt daugelis mačiusių gerų aerografijos darbų pagalvojo: „Ir kaip taip įmanoma piešti? Ar aš sugebėčiau? Nuo ko reikia pradėti?“ Šiame straipsnyje papasakosiu apie pačius pagrindus.

Pirmiausia, reikia išsiaiškint, ar jūs tikrai to norite, nes iš pradžių reikės pakloti porą šimtų eurų. Lietuvoje aerografijos mokyklų nėra ir niekas neišnuomos savo įrenginių, nebent turite kokį pažįstamą, užsiimantį aerografija. Galite važiuoti į kitą šalį, kur yra aerografijos mokykla, ir ten jau praeitumėte parengiamąjį kursą. Aišku, tai kainuos daug brangiau – net iki kelių tūkstančių eurų. Be to, reikia žinoti tos šalies kalbą. Tad jei nusprendėte pradėti pats, griebkite pinigus ir važiuokite į parduotuves. Parduotuvėse reikės ieškoti: kompresoriaus, sujungimo žarnos, aerografo ir dažų. Už viską kažkur sumokėsite apie 400–500 eurų (smulkiau apie visus įrenginius bus papasakota kituose straipsniuose). Pačiai pradžiai galiu patarti nepirkti visko brangiausio, nes gali būti, kad vėliau visa tai rinks dulkes sandėlio kampe.

Bet jei esate tvirtai įsitikinę, kad jums to reikia, geriau iš karto imti kompresorių su resiveriu (tai bakelis, kuriame susikaupia suspaustas oras). Tokie kompresoriai yra geresni, nes oro srovė pastovi ir elektra naudojama tik tada, kai resiveris pildomas oru. Sujungimo žarna reikalinga, kad sujungtumėte kompresorių su aerografu. Tačiau čia gali būti niuansų, nes ne visada tie sujungimai sutampa, todėl reikės papildomai nusipirkt reikiamą sujungimą.

Dėl aerografo pasirinkimo reikėtų atskiro straipsnio, bet imkite nebrangų dvigubo veikimo (angl. double action) aerografą, su kuriuo galima reguliuoti oro srovę ir dažų pateikimą atskirai. Tai padės išgauti daugiau įdomesnių niuansų piešiant.

Kaip reikia laikyti aerografą? Jis laikomas panašiai kaip tušinukas, tačiau geriau pažiūrėkite į nuotraukas =].

Dažai iš pradžių tiks bet kurie skysti, tokie kaip: tušas, akrilas/guašas/akvarelė, skiesti vandeniu. Piešimui ant automobilių naudojami kiti dažai, kurie skiedžiami specialiais skiedikliais ar tirpikliais – čia yra profesinių niuansų. Piešti ant paprasto metalo gabalo pakaks nitroemalinių dažų ar bet kurių kitų, nupirktų automobilių dažų parduotuvėje, ir 646 skiediklio. SVARBU – piešiant tokiais dažais, reikia apsisaugoti respiratoriumi ir guminėm pirštinėms, kadangi dažai toksiški ir įkvėpus gali sukelti kvėpavimo takų sutrikimą, o patekus ant odos – juos bus sunku nuplaut. Taip pat prisideda įvairios alerginės reakcijos – žodžiu, nesakykite, kad as jūsų neįspėjau 🙂

Piešimui su aerografu yra sukurta nemažai specialių dažų, skirtų šiam reikalui. Jie yra netoksiški, neturi kvapo, gerai dengia paviršių ir tinka aerografijai ant automobilių. Tokių dažų minusas yra tik tas, kad Lietuvoje juos labai sunku gauti, o ir kainuoja jie kelis kartus daugiau nei paprasti automobiliniai dažai.

Svarbus momentas – jei naudosite skiedikliais skiedžiamus dažus, patalpos turi būti gerai vėdinamos. O dar geriau aerografijos mokytis lauke, todėl jei tik lauke vasara ar šiltas pavasaris, dumkite į lauką =] Dar vienas patarimas – jei nuspręsite savo sukurtą darbą padengti laku, jokiais būdais nenaudokite šiam tikslui aerografo, nes lakas jį gali sugadinti (nebent aerografas senas ir jums jo negaila). Tam yra skirti taip vadinamieji pulevizatoriai/dažymo pistoletai. Beje, esu kartą dengęs laku smulkias detales iš seno aerografo, bet po visko, iš karto reikia jį praplauti dideliu kiekiu tirpiklio, nes lakas, sumaišytas su kietikliu, gana greitai džiūsta.

Tai tiek apie pagrindus. Svarbiausia, reikia mokytis ir mokytis. Ir tik tuomet jūs pasieksite gerų rezultatų. Jeigu dar kyla klausimų, rašykite mums ir laukite kitų straipsnių, skirtų aerografijai! 🙂 SĖKMĖS JUMS!

©airbrush.lt