XX a. – tramplinas aerografijai

XX amžius aerografijai tapo tramplinu į aukštumas. „Oro teptukas“ imtas taikyti vis įvairesnėse srityse: afišose, skelbimuose, plakatuose, žurnalų iliustracijose, fonų piešime animacijos industrijai. Vieni iš pirmųjų aerografą panaudojo Walt Disney studija „Pinocchio“ filmuko fonui nudažyti.

Taip pat didelį dėmesį aerografijai skyrė dailininkas-aerografikas Dr. Andy Penaluna, kuris daugiau kaip 25 metus nagrinėjo visas aerografijos detales ir subtilumus. Jis parašė apie 100 000 iliustruotų referatų ir kt. darbų. Penaluna buvo pakviestas į „Esselte Letraset“ kompaniją, kur užėmė aerografo konsultanto pareigas. O pradėjęs dirbti „Devilbiss Aerograph“ kompanijoje, jis gavo leidimą naudotis aerografo istorijos archyvu.

Iki 20 dešimt. aerografija daugiausia buvo naudojama retušuojant foną. Tačiau būtent XX a. aerografija užėmė tinkamą vietą meno pasaulyje. Menininkai stengėsi šį instrumentą įvesti į meno pasaulį tapydami paveikslus ant drobės. Neilgai trukus jie ėmė ieškoti ir alternatyvių vietų tapybai (metalas, medis, sienos ir pan.). O po Pirmojo pasaulinio karo Vokietijoje buvo atidaryta aukštoji meno ir architektūros mokykla „Bauhaus“, kur buvo mokoma aerografijos technikos. Tai buvo viena iš pirmųjų mokyklų Europoje, kuri „prileido“ paprastus žmones prie aerografo. Nuo to laiko „oro teptuką“ ėmė naudoti ne tik menininkai, bet ir paprasti žmonės, kurie norėjo valdyti šį instrumentą.

Avangardinio meno tapyba – dar vienas aerografijos tramplinas į aukštumas. Avangardistai, norėdami pabrėžti savo fantazijas bei suteikti kūriniams gyvybės, dažnai pasitelkdavo į pagalbą aerografą. Reklamos gamyboje aerografas buvo neatsiejamas instrumentas.

Ilgiausiai aerografas buvo naudojamas pop art stiliaus menininkų, tarp kurių yra žymusis menininkas George Brown Petty IV, išgarsėjęs savo „pin-up“ stiliumi ir „petty girls“ mergaitėmis.

XX a.taip pat svarbus dėl atsiradusių naujų dažų pasirinkimo, jų sudėties, įvairių spalvinių variantų. Tai leido aerografijai sparčiau evoliucionuoti: ji imta naudoti drobei išpuošti, nuotraukoms retušuoti, kiek vėliau – modeliavimo ir iškamšų gamyboje, tekstilės industrijoje ir dizaine, body-art, suvenyrų ir žaislų dažyme. Atsirado meninis transporto dažymas. Aerografija ir toliau buvo naudojama retušuojant nuotraukas, ypač politikos sferoje. Atsirado terminas „airbrush history“, kuris reiškė nereikalingų asmenų (kurie buvo nufotografuoti šalia įtakingų politikų) pašalinimą iš nuotraukų.Tokios nuotraukos buvo spausdinamos masinėje spaudoje. Aerografija leido retušuoti nuotrauką labai švariai ir buvo sunku atskirti, ar nuotrauka retušuota.

Su laiku atsirado ir tikrieji aerografijos asai/meistrai, kurie turėjo savo mokinių. Taip aerografija pradėjo sparčiai vystytis, o aerografas tapo neatsiejamu dailininko įrankiu.