Kontaktai:

info@airbrush.lt


26 June 2011

Komentarai:

Off
 June 26, 2011
 Off

XX a. aerografijai tampa tramplinu į aukštumas. “Oro teptukas” imtas taikyti vis įvairesnėse srityse: afišos, skelbimai, plakatai, žurnalų iliustracijos, piešdavo fonus animacijos industrijai, vienas iš pirmųjų kas panaudojo aerografą Walt Disney studija, “Pinocchio” filmuko fonui nudažyti).

Didelį dėmesį aerografijai skyrė dailininkas-aerografikas Dr. Andy Penaluna daugiau nei 25 metus nagrinėjo visas aerografijos detales ir subtilumus. Jis parašė apie 100 000 iliustruotų referatų ir kt. darbų. Jis buvo pakviestas į “Esselte Letraset” kompaniją, kur jis užėmė aerografo konsultanto pareigas. O pradėjęs dirbti “Devilbiss Aerograph” kompanijoje jis gavo leidimą, naudotis aerografo istorijos archyvu.

Iki 20 – dešimt. aerografija buvo daugiausia naudojama foto retušavime. Tačiau būtent XX a. aerografija užėmė tinkamą vietą meno pasaulyje. Menininkai stengėsi šį instrumentą įvesti į meno pasaulį tapydami paveikslus ant drobės, ne ilgai trukus ėmė ieškoti ir alternatyvias vietas tapybai (metalas, medis, siena ir pan.). O po I p. k. Vokietijoje buvo atidaryta aukštoji meno ir architektūros mokykla – Bauhaus, kur buvo apmokama aerografijos technikos. Ši mokykla viena iš pirmųjų Europoje, ji “prileido” paprastus žmones prie aerografo, ir nuo to laiko “oro teptuką” ėmė naudoti ne tik menininkai, bet ir paprasti žmonės, kurie norėjo valdyti šį instrumentą.

Avangardinio meno tapyba – dar vienas aerografijos XX a. tramplinas į aukštumas. Avangardistai norėdami pabrėžti savo fantazijas, suteikti kūriniams gyvybės dažnai pasitelkdavo aerografą į pagalbą. Reklamos gamyboje aerografas ir toliau buvo neatsiejamas instrumentas.

Daugiausia aerografas užsilaikė pas pop Art stiliaus menininkus, tarp jų žymusis menininkas George Brown Petty IV, išgarsėjęs savo pin-up stiliumi ir “Petty Girls” mergaitėmis.

Taip pat XX a. yra svarbus ir dėl to, kad atsirado naujų dažų pasirinkimas, jų sudėtis, įvairūs spalviniai variantai, tai leido aerografijai sparčiau evoliucionuoti: imta naudoti drobei išpuošti, nuotraukoms retušuoti, vėliau imta naudoti modeliavimo ir iškamšų gamyboje, tekstilės industrijoje ir dizaine, body-art, suvenyrų ir žaislų  dažyme. Atskirai atsirado meninis transporto dažymas. Aerografija ir toliau buvo naudojama retušuojant nuotraukas, ypač politikos sferoje. Atsirado terminas “airbrush history“, nuotraukose pašalindavo nereikalingus asmenys, kurie buvo nufotografuoti šalia įtakingų politikų, tokios nuotraukos buvo spausdinamos masinėje spaudoje, aerografija leisdavo retušuoti nuotrauką labai švariai, ir vaizdžiai nebuvo įmanoma atskirti ar nuotrauka retušuota.

Su laiku atsirado tikrieji aerografijos asai/meistrai, kurie turėdavo savo mokinių, taip aerografija sparčiai pradėjo vystytis,  o aerografas tapo neatsiejamas, nuo dailininko, įrankis.



Comments are closed.