Kontaktai:

info@airbrush.lt


29 12 2014

Komentarai:

0
 12 29, 2014
 0

Kaip jau rašėmė, F. E. Stanley (1849-1918) iš Kingfield, Maine, JAV, laikomas pirmuoju aerografo išradėju. Tačiau pavadintas jis buvo dar “purkštukas”, vardą “aerografas” aparatas gaus vėliau. F.E. Stanley reikėjo prietaiso, kuris galėtų purkšti “spalvotą” vandenį. Išradėjas patentą gavo 1876 m. rugsėjo 19 d. (patento Nr. 182389)  ši data laikoma aerografo gimimo diena.

Iki F.E. Stanley dailinininkai naudojo nekokybiškus ir sunkiai valdomus pukštuvus, be to buvo patentai purkštuvams, bet tai buvo labai toli iki aerografo ir turėjo gan primityvias funkcijas. Dėl pirmojo aerografo išradėjo vardo kovoja dar Abner Peeler ir Charles Burdick, nors oficialiai yra laikoma, kad pirmasis aerografo išradėjas yra F. E. Stanley. Jis buvo žymiu dailininku, fotografu, išradėju ir verslininku. Stanley purkštuvą patentų biuras pavadino pirmuoju tokio tipo išradimu.

F.E. Stanley įdiegė unikalių savybių purkštukui, kurie leido kontroliuoti kokybę ir paduodamų dažų kiekį. Tada ir atsirado purkštuve pats svarbiausias mechanizmas, kuris naudojamas šiuolaikiniuose aerografuose – tai adata, dėka kurios galima buvo reguliuoti tikslų dažų padavimą. Prie to išradėjas pridėjo ir antgalį, kurį galima buvo pakeisti. Bet tai nebuvo dar ta tūta, kurią naudoja šiuolaikiniai gamintojai.

Dažai ir oras maišėsi aerografo viduje, ir priklausomai nuo antgalio dydžio, didesnio ar mažesnio, buvo lengviau kontroliuoti paduodamų dažų kiekį. Be to visi šiuolaikiniai aerografai yra “vidinio maišymo”, nors iš kitos pusės, iš tikrųjų, aerografai dažus ir orą maišo aerografo viduje, iš kur išeina oras ir dažai ir tai darosi ne aerografo korpuse. O F.E. Stanley purkštuve dažai ir dujos maišėsi būtent pačio aerografo viduje ir jau vėliau buvo išpurškiami iš jo dėka suslėgtomis dujomis, o ne oro. Pirmieji aerografai naudojo dujas, kurie stumė dažus iš jo.

Dizainas purkštuvų buvo gan toli nuo šiuolaikinių aerografų išvaizdos. Korpusai pagaminti buvo naudojama mediena, o metalinės detalės buvo nekokybiški ir trumpalaikiai. Taip pat aerografo naudojimas buvo kitoks: aerografą laikė horizontaliai, o dažai buvo išpurškiami į apačią, o ne į priekį. F. E. Stanley purkštuvas turi tiek pliusų tiek minusų. Tam, kad nustatyti adatą, arba išvalyti aerografą, turėjai pilnai išvalyti nuo dažų bakelį ir išardyti patį bakelį. Tam reikėjo turėti specialių instrumentų. Pats mechanizmas nebuvo labai patvarus.

F. E. Stanley savo aerografą kūrė nuotraukų retušavimui. Būtent šiuo aerografu buvo nupieštas portretas poeto Henry Wadsworth Longfellow, kurį galima pamatyti Stanley muziejuje. Deje, išradėjo purkštuvas taip ir neišvido komercinio pasaulio, be to originalus, “gyvas” aerografas Stanley neišliko.

1884 m. Stanley ir jo brolis dvynis įkūrė Stanley Dry Plate Co., kur gamino fotoplokšteles pagal naują technologiją, kurį buvo parduota 1904 m. kompanijai Kodak. Talentų broliai turėjo daug, jie taip pat gamino populiarius garų automobilius, dujų įrangas, prototipus rentgeno aparatams, ir – smuikus!

O sesuo Stanley Emmons, Chansonette – buvo žymi ir profesionali fotografė. Jinai viena iš pirmųjų ėmė naudoti “purkštuvą” arba aerografą savo darbuose.

Stanley vardu įkurtas viešbutis, kuris randasi Kolorado valstijoje ir yra apaugęs legendomis apie vaiduoklius (nors ten bene kiekvienas senesnis viešbutis su vaiduokliais=))


Pirmuosiuose aerografuose naudojamas ne oro slėgis, o dujos.  


F.E. Stanley – įdiegė adatą į aerografą




Palikite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus skelbiamas. Privalomi laukai yra pažymėti *